Výhled z balkónu našeho hotelu Dnes bych vám ráda představila město, ve kterém jsem minulý týden strávila dva dny. Jedná se o perlu A...

Perla Azurového pobřeží: Nenápadný, ale krásný Menton

středa, dubna 22, 2015 Unknown 11 Comments


Výhled z balkónu našeho hotelu
Dnes bych vám ráda představila město, ve kterém jsem minulý týden strávila dva dny. Jedná se o perlu Azurového pobřeží, krásný a barevný Menton. Jak jistě víte, jsem spíše severský typ, miluji sever a vždycky jsem ho preferovala. Myslela jsem si, že mi jižní státy nemají nic nabídnout, ale... Myslet si tohle byla pěkná chyba! Třeba Středozemí je stejně krásné a bohaté jako takový sever. Už nechci poznat jenom sever, (i když ten bude vždycky priorita číslo jedna), ale CELÝ SVĚT. Přicházím na to, že čím více teď cestuji, tím více se zamilovávám do všech navštívených míst, a tím stoupá také moje touha cestovat. 

ZAJÍMAVOSTI
Ale dost povídání, vraťme se k Mentonu. Toto francouzské město leží na Azurovém pobřeží mezi Monakem a Italií. První zmínky o osídlení této oblasti pochází už z doby před 30 000 lety. První písemnou zmínku o městě máme z roku 1262, takže je to úctyhodně staré město.

Ulice Mentonu
Pobřeží Mentonu
CO MUSÍTE VIDĚT
Když se dostanete do Mentonu, nesmíte minout staré historické centrum La vieille Ville, s vysokými starými domy a romantickými úzkými uličkami. Doslova za každým rohem se ulice rozštěpují do dalších a ještě krásnějších míst a zákoutí. Nejúžasnější je, že tyto ulice jsou naprosto nedostupné pro motorizovanou dopravu, a proto je zde krásný klid. Na své si přijdou také milovníci květin, popínavých rostlin a plodících citrusů. Všech jmenovaných rostlin je všude záplava, což dokresluje tak známou, ale zároveň exotickou, středomořskou atmosféru.

Bazilika Archanděla Michaela
Pokud budete vytrvalí a vystoupáte až na vrchol historického centra, můžete si prohlédnout z blízka barokní baziliku Archanděla Michaela a 53 metrů vysokou zvonici. Odtud je taktéž krásný výhled široko daleko.

JÍDLO
V Mentonu můžete navštívit spoustu krásných kavárniček v moderním centru města, v historické části nebo na pláži. Já osobně doporučuji na pláži kavárnu při hotelu Napoleon. Ve městě si dejte určitě palačinky v některé z palačinkáren a také pizzu, kterou dělají skoro stejně dobrou jako v Itálii. Caffe Latte nebo Cappuccino vás zde vyjde asi na 3 eura, pořádná palačinka na 4, pizza na 9 až 13 eur. 

Celkově jsem z Mentonu opravdu nadšená. Podle mě je to dobrá alternativa pro předražené, přelidněné a komerční Monako. Za sebe všem doporučuji toto místo  navštívit. 

A ještě jedna poznámka. Určitě jste si všimli, že většinu fotek mi fotí můj přítel Vítek. Tentokrát, protože se jednalo o pracovní cestu, se mnou nebyl. Fotila jsem tedy vše sama!!! Zatleskejte totálnímu fotografickému ingnorantovi, myslím, že se mi ty fotky celkem povedly.

P.S. Pokud se vám líbí můj blog a chcete veškeré novinky z první ruky, lajkujte moji FB stránku.

Náměstí v Mentonu
Menton v noci
Výhled na Monako
Pohled na staré město
Menton
Kavárna Napoleon na pláži
Promenáda
Přístav v Mentonu
Bazilika Archanděla Michaela
Mentonské uličky
Mentonské uličky
Výhled z vrcholu histického centra
Výhled na město a přístav


11 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Jojo, já byla nadšená a jela bych znova hned! :)

      Vymazat
  2. Mně přijdde, že pokaždé, jak jsou na fotce palmy, tak to má takové zvláštní kouzlo a hned bych se tam chtěla podívat. A ty úzké uličky, opravdu krása! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Palmy mají svoje kouzlo, taky na to začínám přícházet! :D :) A uzké uličky jsou hlavně strašně fotogenické, mám to prostě ráda! :)

      Vymazat
  3. Krása. Díky za připomenutí mého prvního pobytu v Provence. Bylo to brzy po revoluci, jela jsem tam s rodiči na dovolenou. Měli jsme takový ten pocit: "Tak a teď jedeme do toho zakázaného západního světa a rovnou do takového!" VZpomínala jsem na četníky ze Saint Tropez, na Monte Carlo a říkala si, tak tam! A bylo to nádherný. Já si tam zamilovala právě ten výhled z baziliky. Promenádu. Prvně jsem tam viděla muzeum pračlověka moderním způsobem udělané. Do Monte Carla jsme šli pěšky podél moře! Já odtamtud pak jela vlakem do Nice. A tuším tam bylo i městečko kousek na kopci, kam jsme šli a byl tam snad nestarší olivovník na světě? Jestli se nemýlím... Krása. Moc se toho zas za ta léta koukám nezměnilo :-)) Moře a město a palmy zůstalo :-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je spousta krásných vzpomínek, po revoluci to muselo mít ještě uplně jiné grády! :) Jsem ráda, že jsem ti ty vzpomínky připomněla já svým článkem :)

      Vymazat
  4. fotky jsou pěkné... povedly se ti :)) cestování je taková malá závislost... možná větší :D jakmile jednou člověk ochutná, podlehne :D líbí se mi, že díky tobě mohu na tyto zajímavá místa nahlédnout :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, těší mě to :) A ráda tě alespoň takto zporstředkovaně vezmu kamkoliv, kam pojedu :)

      Vymazat
  5. Menton můžu jenom doporučit, je to skvělé místo :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já bych tě fotografickým ignorantem nenazývala. Fotky jsou fakt super a díky za skvělý tip. ;)

    OdpovědětVymazat